10 відповідей на ваші питання щодо електронних трудових книжок

26 Березня 2021

Мінфін презентував нову форму для обліку доходів і витрат для самозайнятих
Держслужбовці отримають власний формат електронного підпису

Законом від 5 лютого в Україні вводяться електронні трудові книжки. Раніше ми вже писали про це в новинах, наразі з’явилися подробиці. Головне управління Пенсійного фонду України надало відповідь на 10 найчастіше заданих питань щодо електронних трудових книжок як з боку роботодавців, так і рядових працівників.

Що зміниться для роботодавців після ухвалення закону?

Для початку – закон вже підписано і набуває сили за 3 місяці – з 1 липня 2021 року. До цього часу всім працедавцям слід надати до Реєстру застрахованих осіб загальні відомості з паперових трудових книжок своїх співробітників.

Як ми раніше писали – під час перехідного періоду можна буде використовувати і паперову книжку, але надати дані до цифрового реєстру – обов’язково.

Навіщо це взагалі потрібно?

Головна причина – це гарно вписується в курс на цифровізацію суспільства, який розпочався після створення Міністерства Цифрової Трансформації. Завдяки такому рішенню, нарахування пенсій в майбутньому відбуватиметься автоматично, а співробітникові, який виходить на пенсію, не потрібно буде подавати десятки заповнених бланків в Пенсійний фонд.

Також спроститься отримання співробітником страховки за загальнообов’язковим медичним страхуванням, у випадку втрати дієздатності.

Чи буде в електронній трудовій книжці інформація, яка відсутня в паперовій?

ЕТК – це повний аналог паперової книжки і в найближчий час там не міститиметься інформації, відмінної від паперової. Що, однак, не виключає появи нових даних у майбутньому.

Оформлення ЕТК – чий це обов’язок?

Відомості в базу можуть вносити як працедавці, так і співробітники. Для цього необхідно мати кваліфікований електронний підпис на токені (КЕП), оформити який ви можете в нас на сайті.

Важливо, що незалежно хто вноситиме дані – роботодавець зобов’язаний під розпис видати паперову книжку на руки співробітнику після внесення даних.

Коли починає діяти ЕТК?

ЕТК набувають сили з 10 червня 2021 року – за 3 місяці після публікації закону.

Як справи наразі – скільки людей вже оформило ЕТК і наскільки активно йде реєстрація?

На середину березня 2020 року в Пенсійний фонд тільки Хмельницької області (по якій є інформація у відкритих джерелах) – надано 4600 пакетів даних для ЕТК. Можна передбачити, що в межах України ця сума сягне 100 000 оцифрованих книжок.

В чому особливості перехідного періоду?

Термін перехідного періоду – 5 років. За це час всі роботодавці мають перевести співробітників на ЕТК – вносити нові відомості виключно до них до кінця періоду і повністю закрити усі питання з паперовими версіями. Також по вичерпанню п’ятирічного строку роботодавець може відмовити співробітнику у веденні паперової трудової, разом з цифровою.

Як зміниться вихід на пенсію, у зв’язку зі створенням ЕТК?

ЕТК дозволить автоматизувати процес виходу співробітників на пенсію – всю інформацію вже зібрано, опрацьовано і не вимагається подання додаткових заяв. Якщо ж умови виходу на пенсію співробітника не влаштовують, то він зможе надати дані про заробітню плату до 2000 року або відтермінувати всій вихід на пенсію, аби отримати додаткові 0,5-0,75% до суми за кожен додатково відпрацьований місяць.

Де і як можна подивитись свої дані в ЕТК і куди їх вносити?

Доступ до всіх даних можна отримати за допомогою спеціального сайту portal.pfu.gov.ua . Тут можна подати заяву, якщо дані внесено некоректно, внести дані самостійно або відкоригувати раніше внесені дані.

Також в бета-тесті для Android існує мобільний додаток – ПФУ, за допомогою якого можливо отримати доступ до сервісів, які надаються Пенсійним Фондом. Працює він так собі.

Чи є захист даних, яка ймовірність викрадення бази?

Дані зберігаються в Реєстрі застрахованих осіб і теоретично оберігаються так само, як і інші урядові сайти й бази даних. Ймовірність викрадення є, як і скрізь, проте вона набагато нижче, ніж імовірність втратити паперову книжку.

Підпишіться на наші сторінки у Facebook та Instagram, аби не пропустити актуальні новини.

Мінфін презентував нову форму для обліку доходів і витрат для самозайнятих
Держслужбовці отримають власний формат електронного підпису