5 років знадобиться для повного переходу на електронні трудові книжки
3 березня 2021 року Президент підписав Закон про перехід на цифрові трудові книжки. Фактично ж набуває чинності найближчим часом, але для більшості роботодавців, особливо для держави – різкий перехід може виявитися болючим. Крім того, потрібно централізовано перенести увесь стаж кожного офіційно оформленого працівника в загальну базу даних. Тому Закон передбачає низку спрощень і процедур:
1. Протягом 5 років встановити перехідний період. Протягом цього терміну будуть актуальні як паперові, так і цифрові електронні книжки. Відкриття нових трудових книжок одразу йде у цифровому вигляді, перенесення ж старих записів в Держреєстр здійснюється працедавцем.
2. Перенесення інформації з паперової трудової книжки в Реєстр може здійснюватись також безпосередньо співробітником – за умови обов’язкового підпису КЕП. Якщо КЕП у співробітника відсутній, то цей обов’язок лягає на роботодавця.
3. Після перенесення даних про трудову діяльність в Реєстр, роботодавець зобов’язаний під підпис повернути співробітнику паперову трудову книжку. Що важливо – за бажання з боку співробітника про внесення даних до неї в майбутньому (але не пізніше п’ятирічного терміну) – роботодавець повинен внести дані і до реєстру і в паперову книжку.
4. Завдяки Реєстру – з’являється можливість автоматичного призначення пенсії, без заяви з боку отримувача. При цьому, якщо співробітник не бажає виходити на пенсію або відтерміновує строк виходу – то термін виходу зсовується, а безпосередній розмір пенсії збільшується на 0,5-0,75%.
Сервіс, за допомогою якого потрібно буде вносити дані до Реєстру запрацює за 3 місяці – тоді ж закон набуде чинності. Також з’явиться додатковий сервіс, за допомогою якого працівник зможе відстежувати увесь свій стаж і прогнозований розмір пенсійних виплат.