Код товару/послуги визначено як ризиковий

27 Грудня 2021

 

Всі без виключення ПН та РК, що реєструються у ЄРПН, перевіряються за технічними параметрами й за факторами ризику. Критерієм безумовної реєстрації звітної документації є позитивна податкова історія. Якщо лпатникові відмовлено у реєстрації податкової накладної, він зобов’язаний документально підтвердити реальність і законність своєї діяльності.

СМКОР – це система моніторингу критеріїв оцінки ризиків. Порядок блокування ПН та РК, які потрапляють під ризики набрав чинності з 01.02.2020. Цей механізм спрямовано на виявлення махінацій в господарській діяльності. Проте, не все так просто.

Відправляючи ПН та РК на перевірку й реєстрацію в ЄРПН у програмі Медок платник ПДВ може зіткнутися з попередження про те, що код товару/послуги потрапив під СМКОР.

 

Код товару/послуги визначено як ризиковий — Фото 1

 

Чому так відбувається, які дії слід виконати в такому випадку та чи будуть заблоковані ПН та РК після відправки їх на реєстрацію – розглянемо у цій статті.

Також тут ви дізнаєтесь, яким буде механізм дій для розблокування податкових накладних і розрахунків коригувань до них.

 

Причини появи попередження в M.E.Doc щодо виникнення ризиків на код товару/послуги

 

Існує перелік кодів товарів УКТЗЕД, який використовується для моніторингу документів, що відправляються на реєстрацію в ЄРПН. Відповідно, всі ПН та РК, які створюються платниками податків у програмі M.E.Doc, перевіряються на відповідність ознакам ризику під час здійснення операцій.

Перевірка у програмі реалізовано для переліку кодів УКТЗЕД, які застосовуються для визначення відповідності ПН та РК, відправлених на реєстрацію до ЄРПН, критеріям ризику СМКОР.

Окрім цього, механізм здійснює автоматичну перевірку ПН та РК на наявність неправдивих відомостей щодо ведення господарської діяльності. Відмова у реєстрації ПН та РК у ЄРПН тягне за собою надання платником ПДВ доказів щодо коректності даних у звітній документації. Якщо ж платник переконаний у вірності наданих даних, він може, в рамках діючого законодавства, подати скаргу на рішення про відмову у реєстрації.

Реєстрація документів з кодами УКТЗЕД із вищенаведеного переліку можлива. Попередження в програмі Медок реалізовано з метою звернути увагу користувача на коректність і дійсність відображених у документі даних.

 

Яких дій вжити платникові з таким попередженням?

 

Отже, в програмі Medoc платник податків отримує квитанцію № 1 про те, що ПН та РК заблоковані.

У реєстрі податкової документації програми Медок статус відправлених документів змінюється на «реєстрацію зупинено». До речі. задля спрощення відстеження контролю статусу документів у програмі M.E.Doc можна встановити відповідний фільтр.

Важливо, у квитанції відображається пояснююча інформація щодо причин призупинення реєстрації. А саме:

• вказується критерій ризикованості платника ПДВ;

• позначається критерій ризикованості здійснення операцій.

У такій квитанції може бути як одна з вищенаведених причин, та і обидві одразу.

За фактом отримання квитанції зі вказаними причинами, платник ПДВ має право подати прохання щодо розгорнутого пояснення по винесеному рішенню про відмову в реєстрації. Використання програми Медок дозволить зробити це автоматично протягом однієї хвилини, дотримуючись короткої інструкції:

• зайдіть у вкладку меню Файл і далі відкрийте наступні вкладки;

Створити на основі;

Створити Повідомлення про надання пояснень та копій документів СМКОР.

 

Код товару/послуги визначено як ризиковий — Фото 2

 

Виконавши ці дії, дані автоматично перемістяться з ПН та РК, які заблоковано у новий файл.

 

Код товару/послуги визначено як ризиковий — Фото 3

 

До речі, подавши скаргу на винесене рішення про відмову в реєстрації ПН та РК ви зможете у будь-який час її відкликати або вирішувати питання, у випадку незадоволення рішенням про відмову у реєстрації, у судовому порядку.

 

Ймовірність блокування ПН та РК під час відправки їх на реєстрацію

 

Вище описано 2 криетрія, за якими може відбутися блокування ПН та РК під час відправки їх на реєстрацію. Розглянемо кожен з них детальніше.

 

Критерій ризикованості платника ПДВ

 

У випадку блокування реєстрації ПН та РК за цим критерієм платникові ПДВ важливо самостійно відстежувати отримані рішення. А за фактом отримання у ваших інтересах надати у відповідні органи контролю необхідні документи й докази того, що ваша діяльність не відповідає критерію ризикованості платника ПДВ.

Повідомлення із документами, що гарантують законність і коректність вашої діяльності може надаватися як за однією ПН та РК, так і за декількома одночасно. Якщо ви повторно отримуєте повідомлення про відмову у реєстрації ПН та РК за критерієм ризикованості платника ПДВ, що не задовольняє вашу позицію, ви маєте право оскаржити його в адміністративному й судовому порядку.

 

Критерій ризикованості здійснення операцій

 

У випадку отримання повідомлення про відмову в реєстрації ПН та РК за критерієм ризикованості здійснення операцій ви маєте надати в ДПС таблицю даних платника ПДВ.

Важливий момент, для попередження виникнення блокування ПН та РК за даним критерієм можливо надати таку таблицю в момент реєстрації звітної документації.

Комісія на регіональному рівні виносить рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника ПДВ, яке за необхідності може бути оскаржене ним в адміністративному та судовому порядку.

Не варто забуватись про ситуацію, коли органи контролю господарської діяльності отримують інформацію про недостовірність внесених у таблицю даних. Тут також може бути винесене рішення про неврахування даної таблиці платника ПДВ.

Якщо ж ви впевнені у правдивості відомостей, що вказані у таблиці даних, можливо оскаржити рішення в адімінстративному та судовому порядку.

Ми розглянули максимум можливих ситуацій з блокування реєстрації ПН та РК і вказали шляхи їх попередження й рішення.

Працюйте в програмі електронного документообігу M.E.Doc, аби убезпечити себе від виникнення небажаних наслідків в оформленні бухгалтерської документації й зекономити власні кошти.

 

 

У випадку виникнення додаткових питань після прочитання даної статті – звертайтеся на нашу лінію підтримки. Наші спеціалісти завжди на зв’язку!