Змінилася схема реєстрації платників ПДВ

23 Грудня 2020

Оновлення програми до версії 11.02.028
Як повернути сплачені податки, якщо є переплата або невірне призначення

З 16 січня 2021 року набуває чинності закон «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві», яякий змінює схему реєстрації, анулювання й перереєстрації платників ПДВ. Спробуємо розібратися, що саме зміниться з січня:

1. Реєстрація платника ПДВ повністю переходить в онлайн – за допомогою захищеного електронного ключа, платник податків зможе подавати заяву про реєстрацію (J/F1310108) або анулювання ПДВ (J/F1310403) через систему електронного документообігу Медок, веб-сервіс СОТА або ж електронний кабінет. При цьому старий формат – подання паперової заяви за місцем реєстрації більше неможливий.

2. Внесено зміни в процес подання заяви для новостворених компаній при реєстрації бізнесу. А саме, замість подання державному реєстратору заяви про реєстрацію як платника ПДВ після оформлення ТОВ або ФОП, підприємець може одразу подати таку заяву, під час реєстрації юридичної особи. Тобто, істотно скорочується кількість етапів створення нової юрособи.

3. Виправлені строки подання заяви, у випадку добровільного переходу на спрощену систему оподаткування, зміни ставки оподаткування – не пізніше 10 календарних днів до початку нового періоду. Раніше було 20 календарних днів з моменту початку періоду оподаткування.

4. Прийнято нові правила листування між юридичною особою і контролюючим органом. Тобто, якщо платник податків обрав або прийняв формат спілкування в особистому кабінеті, то наступні повідомлення надходитимуть саме в ньому, без дублювання паперовим листом або на електронну пошту. Якщо ж юрособа відмовляється від використання листування в особистому кабінеті – то вся подальша комунікація здійснюватиметься електронною поштою.

5. Дуже спрощується схема перереєстрації платників ПДВ. А саме, при зміні місця проживання – жодних дій більше не потрібно, а при зміні назви – подавати додаткову заяву також не потрібно. Всю інформацію податкова візьме самостійно з Єдиного реєстру.

6. І наостанок – спрощується схема з анулювання реєстрації платника ПДВ. Тобто, якщо реєстрація анулюється через закриття юрособи або перехід на єдиний податок – виключення зі списку платників єдиного податку, також відбувається автоматично – без подання додаткових листів або заяв.

Подавати звіти в податкову можна і надалі через особистий кабінет платника податків або ж за допомогою зручних сервісів – Медок і Сота.

Оновлення програми до версії 11.02.028
Як повернути сплачені податки, якщо є переплата або невірне призначення