Компания "Укрзвіт"

вул. Олександра Кошиця 7а, офіс 7 (за Дарницькою податковою, вхід навпроти Дарницького районного суду)
Київ
Україна
(044) 228-13-73
(097) 823-73-73
  • м. Київ (044) 228-13-73 вул. Миколи Лєскова 3А
  • м. Бориспіль (044) 361-48-14 вул.Київский Шлях, 86
  • м. Вишневе (044) 361-48-34 вул. Котовського, 36
  • м. Київ (044) 228-13-73 вул. О. Кошиця 7-А
  • м. Бровари (044) 221-13-73 вул.Киевська, 227
  • м. Вишгород (044) 227-13-73 просп. Т.Шевченка, 2-Д

РЕЄСТРАЦІЯ ПЛАТНИКІВ

РЕЄСТРАЦІЯ ПЛАТНИКІВ

РЕЄСТРАЦІЯ ПЛАТНИКІВ
Звертаємо увагу користувачів наших програм на набрання чинності наказів Міністерства фінансів України, що стосуються питань реєстрації та обліку суб'єктів господарювання.

Накази визначають механізм реалізації окремих положень Закону України від 24.12.2015 № 909-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2016 році» та приводять у відповідність до актуальної версії Податкового кодексу України відповідні порядки і положення.


Щодо обліку платників податків

10 травня 2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.03.2016 №375 (далі – Наказ 375), яким внесено зміни до Порядку обліку платників податків і зборів. Наказом привели вказаний Порядок у відповідність до вимог оновленого Закону від 15.05.2003 № 755-IV «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань».

 

Змінами врегульовано формування та направлення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців (далі – ФОП) та громадських формувань (далі — ЄДР) відомостей про відсутність чи наявність заборгованості зі сплати податків і зборів.

Тепер платникам податків не потрібно отримувати довідки про відсутність заборгованості зі сплати податків і зборів в органах ДФС і надавати їх для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи, оскільки відповідну інформацію надсилатимуть до ЄДР самі органи ДФС (в електронному вигляді, до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, або у день отримання запиту від суб’єкта державної реєстрації). Наказом №375 затверджено форми надання такої інформації:

  • форма № 30-ОПП - відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів;
  • форма № 31-ОПП - відомості про узгодження плану реорганізації юридичної особи – у разі наявності податкового боргу при реорганізації юридичної особи.

 

У зв'язку зі спрощенням процедури реєстрації припинення юридичної особи наказом 375 вилучено з Порядку наступні форми для подання повідомлень про:

  • форма № 18-ОПП - відсутність юридичної особи за місцезнаходженням;
  • форма № 23-ОПП - наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи;
  • (форма № 24-ОПП) - початок проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи;
  • форма № 25-ОПП - неможливість проведення позапланової перевірки, призначеної у зв'язку з рішенням про припинення юридичної особи;
  • форма № 26-ОПП - проведення позапланової перевірки;
  • форма № 27-ОПП - наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи;
  • форма № 28-ОПП - відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи.

Наказом 375 визначено процедуру взяття на облік в органах ДФС відокремленого підрозділу іноземної неурядової організації, представництва, філії іноземної благодійної організації – на підставі відомостей з ЄДР про їх державну реєстрацію. 

У новій редакції викладено механізм переведення великого платника податків із одного контролюючого органу до іншого.


Щодо реєстрації платників ПДВ

29 квітня 2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 18.03.2016 №373 “Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість” (далі Наказ 373). Даний наказ сприяє внесенню змін до Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 № 1130 (далі Положення 1130).

Зміни стосуються зокрема спрощеної системи оподаткування. Згідно з п.3.6 Положенням 1130, у разі обрання чи переходу підприємства на спрощену систему оподаткування, зміни ставки єдиного податку чи відмови від спрощеної системи оподаткування зобов’язують особу реєструватися платником ПДВ не раніше дати зміни системи оподаткування з урахуванням положень ст. 293 р. XIV ПКУ. Тобто лише після того, як буде обрано ставку оподаткування єдиним податком (ставку, яка передбачає сплату ПДВ окремо, або ставку, яка застосовується у разі включення ПДВ до складу єдиного податку).

Наказом 373 Положення 1130 приведене у відповідність до норм пункту 184.1 статті 184 Податкового кодексу України. Відтепер анулювання реєстрації платника ПДВ сталонеможливим на підставі запису у ЄДР про відсутність юридичної особи або ФОП за місцезнаходженням (місцем проживання), або запису про відсутність підтвердження відомостей про юридичну особу.

Оновлене Положення 1130 містить новацію: якщо особа своєчасно подала заяву про добровільну реєстрацію платником ПДВ з недоліками і отримала від контролюючого органу пропозицію подати нову заяву, то після виправлення усіх недоліків така особа може подати нову (виправлену) заяву — але не пізніше ніж за 3 робочих дні до початку податкового періоду, з якого вважатиметься платником ПДВ та матиме право на податковий кредит і виписку податкових накладних. У новій заяві можна вказати таку ж бажану дату реєстрації, яка була вказана у попередній (неприйнятій) заяві (п. 3.9 Положення 1130).

Положення 1130 передбачає оперативне інформування платників про результати розгляду заяв, поданих у електронному вигляді: якщо за результатами розгляду заяв в електронній формі про реєстрацію платником ПДВ або про анулювання реєстрації платника ПДВ (ф.№№ 1-ПДВ, 3-ПДВ) контролюючим органом прийнято рішення про відмову в реєстрації (анулюванні реєстрації) або запропоновано подати нову заяву, то така відмова чи пропозиція викладається контролюючим органом в електронній формі та надсилається на адресу електронної пошти, з якої надійшла відповідна заява.

Згідно оновленого пункту 5.10 Положення 1130, встановлено 10-денний термін для направлення до ДФСУ із супровідним листом рішення контролюючого органу (або його засвідченої копії) про скасування рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ.

Також зміни до Положення 1130 передбачають відображення у витягу з реєстру платників ПДВ сільськогосподарського підприємства реквізитів рахунків у СЕА ПДВ в залежності від здійснюваних операцій: з продукцією тваринництва; з зерновими та технічними культурами; з сільськогосподарськими товарами/послугами (крім операцій з зерновими та технічними культурами і операцій із продуктами тваринництва).


Щодо реєстрації платників ЄВ

15 квітня 2016 року набрав чинності наказ Міністерства фінансів України від 03.03.2016 р. № 308. Даним наказом внесено зміни до Порядку обліку платників єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (Порядок 1162) та Положення про реєстр страхувальників (Положення 1162) (наказ Мінфіну від 24.11.2014 р. № 1162).

У зв’язку з запровадженим Законом №909 єдиної ставки внеску ЕСВ у розмірі 22% та відміною диференційованих ставок єдиного внеску в залежності від класу професійного ризику виробництва наказом 308 з Порядку 1162 вилучено норми про присвоєння новоствореним платникам класу професійного ризику виробництва.

Зміни до Порядку 1162 сприяли оновленню реєстраційних форм, зокрема, форми 2-ЄСВ Повідомлення про взяття на облік платника єдиного внеску та Відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску (форма № 11-ЄСВ).

У разі припинення державної реєстрації юридичних осіб Відомості про відсутність (наявність) заборгованості із сплати єдиного внеску державному реєстратору/іншому суб’єкту державної реєстрації за його запитом тепер надаються контролюючим органом в порядку інформаційної взаємодії між ЄДР та інформаційними системами ДФС (так само, як і відомості про відсутність заборгованості із податків і зборів).

У разі наявності заборгованості зі сплати єдиного внеску Відомості за формою № 11-ЄСВ, разом із додатком надсилаються (видаються) комісії з припинення (ліквідаційній комісії, ліквідатору), або відповідальній особі платника за його зверненням.

Одночасно Наказом 308 з Порядку 1162 виключаються положення, відповідно до яких контролюючі органи формували та направляли:

  • до ЄДР - повідомлення про наявність боргу зі сплати єдиного внеску та про неможливість проведення процедури державної реєстрації припинення юридичної особи (ф.№5-ЄСВ) та повідомлення про відкликання заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (ф.№6-ЄСВ);
  • платникам єдиного внеску - довідку про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску (ф.№3-ЄСВ) або рішення про відмову у видачі довідки про відсутність заборгованості зі сплати єдиного внеску (ф.№ 4-ЄСВ).

Крім того, встановлено єдиний строк - 10 робочих днів - для призначення документальної позапланової перевірки платника податків, що припиняється (закривається), як у випадках прийняття рішення про припинення засновниками (учасниками) юридичної особи, так і в інших випадках.

Після внесення державним реєстратором до Єдиного державного реєстру запису про проведення спрощеної процедури державної реєстрації, припинення юридичної особи в результаті її ліквідації, контролюючий орган здійснює зняття з обліку платника єдиного внеску.

Наказ 308 вносить зміни у порядок формування дати зняття з обліку платника єдиного внеску: відтепер дата зняття з обліку платника єдиного внеску збігається з датою закриття інтегрованої картки платника єдиного внеску чи датою отримання відомостей про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (у разі, якщо на дату отримання таких відомостей інтегровану картку платника вже закрито).

Інформацію про набрання чинності наказами 308, 373 та 375 розміщено на офіційному веб-сайті ДФСУ.