Компания "Укрзвіт"

вул. Олександра Кошиця 7а, офіс 7 (за Дарницькою податковою, вхід навпроти Дарницького районного суду)
Київ
Україна
(044) 228-13-73
(097) 823-73-73

Звітність ОСББ в Україні

Звітність ОСББ в Україні

 

Що таке ОСББ - історія явища

 

Ідея реформи, що була проведена в галузі комунального господарства у 2016 році - повна відмова протягом 10 років від ЖЕКів.

 

Тобто, держава перекладає відповідальність за стан будинків, операторів комунальних послуг та весь дріб'язок на плечі мешканців багатоквартиррного будинку.

 

Задля того, аби це була не анархічна структура - придумано схему з ОСББ - Об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку.

 

ОСББ задумано як неприбуткову організацію, що створена для управління, утримання будинкової та прибудинкової території.

 

А задля того, аби всі розрахунки й звіти всередині організації проходили офіційними каналами - кожне ОСББ офіційно оформлюється як юридична особа - ОСББ (Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку).

 

Ця юридична особа зобов'язана вести бухгалтерський облік, мати голову правління й членів ради управління.

 

 

Також важливо відмітити, що якщо дім не бажає створювати ОСББ - то по вичерпанню граничного терміну - його управління переходить до приватних компаній.

 

І ці приватні компанії зможуть встановлюватм тарифи на комунальні послуги, на послуги по догялдуза територією й т.ін. Тому сенс у створенні ОСББ є великий.

 

Які документи потрібні для створення ОСББ

 

ОСББ - найважливіша юрособа, веденням якої слід потрубуватись в першу чергу.

 

Хтось має відповідати за подання звітності й облік усіх зборів та фінансових потоків.

 

Задля того, аби зареєструвати ОСББ вам слід виконати декілька кроків:

 

1. Створити групу мешканців - не менше 3. Це називається ініціативна група. Вони складають протокол, в якому фіксують формат, за яким планують створювати ОСББ. Цей протокол мають підпиати усі мешканці будинку. Якщо підписи не зібрано, то створення неможливе.

2. Далі псля збору підписів - формується реєстр квартир, в якому фіксуються дані щодо мешканців, додаються плани квартир і техпаспорт на дім. Сюди ж вноситься інформація про прибудинкову територію.

3. На третьому етапі складається Стату ОСББ. Існує типовий Статут, але ніхто не забороняє вносити до нього коригування - для цього знадобляться підписи мешканців будинку.

4. Створюються установчі збори. За 14 днів до проведення перших зборів - необхідно повідомити всіх мешканців будинку. Причому просто написати про це в групу будинку у вайбері - недостатньо. Слід отримати розписку від усіх мешканців (не менш як 50 відсотків), що вони згодні бути присутніми на зборах і належним чином повідомлені.

5. Безпосередньо на зборах піднімається низка важливих питань - вибори голови, завтердження статуту, складання переліку правління. Надто важливо, аби всі рішення було занесено в протокол і підписано не менш як половиною мешканців..

6. Коли всіх членів правління обрано, статут затверджено - документи, разом із Заявою про державну реєстрацію ОСББ надаються реєстратору. Протягом 30 днів заява розглядається і відбувається рішення. На його підставі ОСББ вже створює ОСББ - юридичну особу об'єднання.

 

 

Яку звітність необхідно подавати ОСББ за результатами своєї діяльності

 

ОСББ - це юридична особа, тому вона зобов'язана подавати в держоргани звітність щодо руху коштів і своєї діяльності. Є декілька обов'язкових звітів, які слід надавати щомісяця:

1. Звіт про використання коштів за форматом звітності усіх неприбуткових організацій і фондів.

2. Якщо були податкові піьги - то подати звіт з податків і зборів, які не було сплачено у зв'язку із пільгами.

3. Звіт з доходу і звіт з податку.

4. Декларацію з доходу для фізичних осіб.

 

Існує ткож формат, коли ОСББ створюється як прибуткова оргнізація або просто не отримує стату Неприбуткової. В такому випадку, перелік документів дещо розширюється:

- Звіт з податкового розрахунку суми доходів;

- Звіт щодо суми податку, утриманого з юрособи за формою 4ДФ;

- Податкова декларація з ПДВ;

- Декларація з податку на прибуток підприємства чи організації;

- Декларація з доходу для фізичних осіб.

 

 

Вкрай важливо, аби бухгалтер, який займався веденням ОСББ розумів, що він робить і мав досвід в роботі з неприбутковими організаціями - зачасту саме в такому форматі реєструють ОСББ.

 

Ведення звітності ОСББ в Медок

 

Для спрощення подання звітності й ведення обліку - в Медок існує окремий модуль - Звітність.

 

Він прискорює і спрощує роботу бухгалтера і дозволяє не припуститися помилок, завдяки своїй автоматизації звітності.

 

Достатньо внести дані й актуальні форми заповнюються самостійно. Вам потрібно буде лише перевірити звіт і відправити його в контролюючі органи.

 

Задля того, аби зареєструвати Медок ОСББ або підключити програму з нуля - ви можете звернутися до спеціалістів компанії Укрзвіт, які допоможуть з налаштуваннями і підкажуть особливості ведення.

 

Посадова інструкція голови правління ОСББ

 

Основна задача правління ОСББ - це забезпечення інтересів співвласників нерухомого майна й контроль за нележним станом майна, яке належить ОСББ.

 

Оскільки ідею із самоорганізацією просуває в тому числі й держава - всі права й обов'язки правління регламентуються спеціальним Законом - №2866-14.

 

Розглянемо основні права, як є у правління, згідно Закону:

1. Відстежувати й повідомляти співвласників про те, що їх дії порушують статутні норми й висувати вимоги по їх додержанню.

2. Голова має право вимагати, в тому числі й у судовому порядку, выдшкодування збитку, якщо майну ОСББ було завдано шкоди.

3. Контролювати своєчасну сплату внесків і платежів, які закріплено в ОСББ. Перелік таких платежів узгоджується на загальних зборах і після прийняття вони стають обов'язковими до виконання.

4. Має право на створення юридичної особи, яка буде представляти ОСББ в тому чи іншому питанню.

 

Якщо дещо спростити й узагальнити, то голова має в основному контролюючі та регулюючі функції, але не законодавчі.

 

 

Тобто, змінювати правила або впроваджувати нові за особистим бажанням він права не має - такі питання вирішуються на загальних зборах акціонерів.

 

Окрім можливостей, відповідно є й обов'язки голови правління і їх перелік дещо більше:

- контролювати й забезпечувати, аби санітарний, протипожежний і технічний стан всього майна, яке належить ОСББ було на належному рівні;

- Слідкувати, аби треті особи не заважали мешканцям використовувати своє майно;

- Контролювати виконання пунктів статуту ОСББ;

- Контролювати виконання всіх договірних зобов'язань, в яких приймає участь ОСББ;

- Готувати й проводити звітність за річним кошторисом перед загальними зборами;

- В рамках договорів з третіми особами або компаніями, голова виступає як представник всіх інвесторів ОСББ та діє виключно в їх інтересах.

 

Фінансова звітність ОСББ

 

Слід розуміти головне - ОСББ це в першу чергу - юридична особа.

 

Відповідно, не неї розповсюджуються всі правила, які діють для юридичних осіб - щомісячні звіти й внески, щоквартальна та річна звітність, книга обліку й т.ін.

 

Згідно Закону, що регулює діяльність ОСББ - їх фінансова звітність не є закритою інформацією.

 

Тобто, ви можете надавати звітність будь-кому, на будь-ких підставах. Проте є перелік осіб, яким звіт надавати необхідно обов'язково:

- Колектив, за вимогою або на щоквартальній основі;

- Власники й співзасновники;

- Органи державної влади, у чиїй сфері відповідальності знаходяться ОСББ.

 

 

Переілк документів у звітності не такий вже і великий.

1. Спрощений фін звіт суб'єкта малого підприємництва (форми №1-мс, 2-мс) - саме за таким формулюванням проходять ОСББ.

2. Звіт про використання доходів для НО (неприбуткова організація).

3. Форму 4ДФ - податковий розрахунок сум доходів, сплачених на користь фізичних осіб.

4. Звіт про суми, як нараховано в рахунок єдиного внеску на обов'язкове держ.страхування.