Законодавчі вимоги щодо зберігання КЕП на токені

25 Серпня 2019

Електронний підпис документів в Україні та в ЄС. В чому різниця?
З Днем бухгалтера!

Користувачів M.E.Doc збудоражила новина, що активно розповсюдилась на багатьох бухгалтерських порталах. Вона проінформувала інтернет-користувачів відносно кардинальних змін, яких зазнала законодавча база в частині використання кваліфікованого електронного підпису.

Законодавчі вимоги щодо зберігання КЕП на токені — Фото 2

Нові вимоги законодавства

Відповідно до нового Закону кваліфікований електронний підпис вважатиметься таким, що успішно пройшов перевірку лише у випадку, коли після завершення перевірки буде отримане підтвердження:

  • приналежності особистого ключа підписантові:
  • факту зберігання КЕП на спеціальному захищеному носієві.

Даний час є перехідним етапом, який передбачає ще можливість видачі КЕП на незахищених знімних носіях.

На даному етапі Уряд ще розробляє механізми виконання норм Закону постачальниками електронних довірчих послуг.

Існує велика ймовірність, що найближчим часом всі комерційні кваліфіковані постачальники будуть зобов’язані перейти на режим видачі КЕП виключно на захищених носіях.

Користувачі M.E.Doc і СОТА можуть перебувати у спокої, оскільки в ціх програмних продуктах впроваджено інструментарій, який дозволяє працювати із захищеними носіями КЕП.

Що таке захищений носій інформації

Захищений носій КЕП являє собою знімний пристрій, який забезпечує запис і надійне зберігання електронного підпису. Такий пристрій може бути виконаний у вигляді токена або смарт-карти.

Використання звичайного USB-накопичувача не допустиме, оскільки флешка забезпечує запис ключа, але при цьому вона не може зарадити процесові копіювання збереженої інформації.

Захищений носій забезпечено криптографічним захистом, завдяки якому забезпечується єдина наявність ключа, при цьому дублікати виключені.

Переглянути записані метадані неможливо. Секретний ключ генерується всередині носія. працювати з токеном вдається лише користувачеві, який вводить вірний пароль доступу.Пристрій запрограмовано таким чином, що припускається введення неправильного паролю не більше семи разів. Після безплідних спроб введення паролю токен блокується. Це попереджує доступ шахраїв до КЕП з метою фальсифікації електронних документів.

Вибір захищених носіїв

Придбати безкоштовно захищені носії неможливо, їх можливо лише купити. На офіційному сайті Державної фіскальної служби наявний перелік тих постачальників, яким надано право реалізовувати різноманітні види захищених носіїв:

  • токен;
  • смарт-карта;
  • мережевий криптомодуль.

На одному захищеному носієві є можливість записати і зберігати лише один кваліфікований електронний підпис.

Після завершення терміну дії сертифікату КЕП рекомендується звернутись до постачальників електронних довірчих послуг, які допоможуть згенерувати новий кваліфікований електронний ключ і записати його на токен.

Якщо потрібен надійний токен за оптимальною вартістю, слід звернутися в компанію Укрзвіт. Токен після здійснення замовлення буде доставлено замовнику у максимально стислий термін.

Електронний підпис документів в Україні та в ЄС. В чому різниця?
З Днем бухгалтера!